Jak usunąć problem i skąd się wziął

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Drzosz
    Drive
    • 2013
    • 67
    • Octavia III (5E3)
    • CDAA 1.8 TSI 160 KM
    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

    Jak usunąć problem i skąd się wziął

    Chłopaki, gdyby ktoś szukał opon na zimę to znajomy sprzedaje w takich cenach.
    Są to opony nowe a nie jakieś bieżnikowane.

    FIRESTONE WINTERHAWK 180 zł
    FULDA MONTERO 3 192 zł
    UNIROYAL MS PLUS 77 190 zł
    GOODYEAR UG 9 220 zł
    CONTINENTAL TS 830 230 zł

    Ceny brutto z dostawą, odbiór za pobraniem, F-VAT.
    Opony DOT 14

    195/65/15

    roLLo, wybierasz się na spot?
  • Biały1
    Drive
    • 2012
    • 60
    • Octavia I combi (1U5)
    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

    #2
    Jak usunąć problem i skąd się wziął

    Panowie dziś niemiło mnie zaskoczyła moja octavia.
    Po spędzonym całym dniu na świeżym powietrzu. ( zawsze garażowana) Przy odpaleniu zapaliły się kontrolki ABS i ASR. Hamuje normalnie i niczego niepokojącego nie zauważyłem w czasie jazdy.
    Tylko skąd się wzięły te świecące kontrolki?
    Jak je usunąć.
    Niestety komputer na szybko podpięty wskazał elektroniczną usterkę pompy wspomagania. Czy to możliwe?

    Komentarz

    • mateo15
      Ambiente
      • 2009
      • 132

      #3
      Podobnie miałem, po odpaleniu auta,a stało w garazu ABS ASR sie swieciło... pod kompem brak błedów, po nocy gdy znowu odpaliłem kontrolki czary mary zgasły

      Komentarz

      • mirek_p11
        RS
        • 2010
        • 6630
        • Volkswagen
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        Biały1, zrób pełne skanowanie ( Auto-scan ) i wrzuć na forum.

        Seat Leon ST FR by mirek_p11

        Fotki
        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
        Fotki

        Komentarz

        • Biały1
          Drive
          • 2012
          • 60
          • Octavia I combi (1U5)
          • AZJ 2.0 MPI 115 KM

          #5
          no właśnie komputer nie był mój. Ja nie posiadam.
          A to co udało się sprawdzić to pokazało elektroniczny błąd pompy wspomagania. A nie udało się nic więcej zrobić bo wystąpił problem z połączeniem oraz skasowanie tego błędu nie było możliwe.

          Komentarz

          • mirek_p11
            RS
            • 2010
            • 6630
            • Volkswagen
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            Biały1, zobacz jeszcze tu

            Seat Leon ST FR by mirek_p11

            Fotki
            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
            Fotki

            Komentarz

            • allejaho
              Ambiente
              • 2013
              • 122

              #7
              Mi ostatnio się paliły ASR i check engine i byłem przerażony że to pompowtryski na szczęście obeszlo się na poprawie samej elektroniki i styków. marcinpppl w temacie co podrzucił mirek_p11, też o tym wspomina. Może gdzieś kable przestały stykać albo się przetarły?
              Łukasz

              Komentarz

              • maksiu
                RS
                • 2011
                • 11466

                #8
                U mnie nie łączył kabel masy przy pompie hamulcowej. Podociskaj kable pod maską przy pompie abs (spora wiązka kabelków spięta do jednej wtyczki na pompie) a następnie sprawdź czy kontroli zgasną - u mnie zadziałało. Wymiana pompy abs to ostateczność ale to na 99% nie w niej leży problem.
                Paweł

                Komentarz

                • aniol
                  RS
                  • 2012
                  • 5228
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  Biały1, Gdzieś czytałem na forum że jak szwankuje czujnik stopu przy pedale to się może oświecić kontrolka ABS.
                  http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                  Pozdrawiam ANIOL

                  Komentarz

                  • Biały1
                    Drive
                    • 2012
                    • 60
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                    #10
                    po wstępnej diagnozie wiem ze nie działa ABS. wszystko co mogłem ręcznie sprawdziłem. Czekam jeszcze na możliwość diagnozy Vag. ale to dopiero będzie możliwe w czwartek. Tak przy okazji jaki kabel zakupić do mojej octy aby pasował?
                    2.0 benzyna 2003 r. silnik AZJ

                    Komentarz

                    • maksiu
                      RS
                      • 2011
                      • 11466

                      #11
                      Biały1, zaglądałeś pod maskę i ruszałeś tymi kablami co wchodzą do pompy ABS tak jak pisałem w poprzednim poście? U mnie jak świeciła się kontrolka ABS hamulce działały tak jakby pompy nie było czyli koła się blokowały podczas hamowania. Czasami kontrolka sama gasła i za kilka dni znowu się paliła aż w końcu zaświeciła się na dobre i zgasła dopiero po wypieszczeniu kabli. Od tamtej chwili kontrolka się nie świeci Podpięcie pod kompa wskazywało na uszkodzoną pompę abs wymiana pompy (wraz z przeprogramowaniem) na inną używkę nic nie pomogła.
                      Paweł

                      Komentarz

                      • AdamB
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 8030
                        • Octavia IV (NX3)
                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                        #12
                        Po spędzonym całym dniu na świeżym powietrzu. ( zawsze garażowana)
                        Jakbyś noc przespał pod drzwiami na dworze też byś usmarkany chodził. :szeroki_usmiech
                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                        Komentarz

                        • Biały1
                          Drive
                          • 2012
                          • 60
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez AdamB
                          Po spędzonym całym dniu na świeżym powietrzu. ( zawsze garażowana)
                          Jakbyś noc przespał pod drzwiami na dworze też byś usmarkany chodził. :szeroki_usmiech
                          Ta odpowiedz nie wnosi nic nowego do tego tematu. Plusika za nią nie złapiesz.

                          Komentarz

                          • maksiu
                            RS
                            • 2011
                            • 11466

                            #14
                            Zamieszczone przez Biały1
                            Tak przy okazji jaki kabel zakupić do mojej octy aby pasował?
                            Ja mam coś takiego http://allegro.pl/program-polski-vag...707924736.html podstawowe sprawy na nim zrobisz (czasami nawet ciężko inspekcję olejową czy serwisową jet przestawić), w opcje zaawansowane się nie bawię bo się na tym nie rozumiem :P
                            Oczywiście do kabla niezbędny jest komputer najlepiej laptok
                            Paweł

                            Komentarz

                            • pablokinah
                              Rider
                              • 2010
                              • 574

                              #15
                              Zamieszczone przez maksiu
                              Biały1 napisał/a:
                              Tak przy okazji jaki kabel zakupić do mojej octy aby pasował?

                              Ja mam coś takiego http://allegro.pl/program...3707924736.html podstawowe sprawy na nim zrobisz (czasami nawet ciężko inspekcję olejową czy serwisową jet przestawić), w opcje zaawansowane się nie bawię bo się na tym nie rozumiem
                              Lepiej trochę dołożyć(nie dużo) i kupić od kolegi z forum sprawdzone i wiele osób już od niego kupiło
                              jakby co posiadam kabel vag

                              Komentarz

                              • AdamB
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 8030
                                • Octavia IV (NX3)
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Biały1
                                Ta odpowiedz nie wnosi nic nowego do tego tematu. Plusika za nią nie złapiesz.
                                Jakbyś mieszkał bliżej to bym Ci zdiagnozował VCDS-em.
                                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                Komentarz

                                • jarecki2000
                                  Ambiente
                                  • 2011
                                  • 119

                                  #17
                                  Biały1, Miałem dokładnie to samo w Swojej, świecąca kontrolka ABS plus ASR i brak działającego ABS-u.
                                  Diagnoza - Czujnik ABS-u w lewym tylnim kole, zdiagnozowane przez komputer w chyba NorAuto.

                                  Komentarz

                                  • Biały1
                                    Drive
                                    • 2012
                                    • 60
                                    • Octavia I combi (1U5)
                                    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                                    #18
                                    Po diagnostyce nie wykazało żadnych błędów. A ABS i ASR wciąż się świecą i nie działa ABS.
                                    Dodam po dzisiejszej diagnostyce w innym miejscu kod błędu 01276 nie wiem jakim programem wykonano diagnostykę.
                                    Jakeś sugestie jak to usunąć i jaki przybliżony może być koszt naprawy?

                                    Komentarz

                                    • Boleslav Mlada
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 11

                                      #19
                                      Re: Jak usunąć problem i skąd się wziął

                                      Zamieszczone przez Biały1
                                      (...) komputer na szybko podpięty wskazał elektroniczną usterkę pompy wspomagania. Czy to możliwe?
                                      Przepraszam, że tak trochę obok tematu ale jaka jest w O1 elektronika w pompie wspomagania? :shock:
                                      Swoją drogą tytuł wątku doskonale ułatwi późniejsze odnalezienie takiego problemu w szukajce... :roll:

                                      Komentarz

                                      • Biały1
                                        Drive
                                        • 2012
                                        • 60
                                        • Octavia I combi (1U5)
                                        • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                                        #20
                                        Dodam po dzisiejszej diagnostyce w innym miejscu kod błędu 01276 nie wiem jakim programem wykonano diagnostykę.
                                        Jakeś sugestie jak to usunąć i jaki przybliżony może być koszt naprawy?
                                        Wszystko już się wyjaśniło. Brak zasilania do pompy ABS było tych objawów Przyczyną.
                                        Dziękuję za wszystkie pomocne podpowiedzi.

                                        Komentarz

                                        • pekool
                                          Rider
                                          • 2012
                                          • 321
                                          • Octavia I combi (1U5)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                          #21
                                          podlacze sie do tematu, bo w zeszlym roku zima mialem podobny problem. Jak byla chlapa i bloto posniegowe to zapala mi sie kontrolka abs i asr, w tym momencie byl brak abs. A jak bylo sucho i ladna pogoda wszystko wracalo do normy i abs dzialal. Przyczyna tej usterki wyszla na wiosne przy zmianie opon na letnie, winowajca bylo tylne lewe lozyko, ktore mialo straszne luzy (padlo) po wymianie juz prawie rok jezdze i wszytko jest ok. Gdybym wymienil czujnik niepotrzebne bym sobie dodatkowe koszty zrobil
                                          pekool

                                          Komentarz

                                          Pracuję...